onsdag 17 april 2019

Påsk, va'...int' väl redan!?

Jo o, vi har påsken här alldeles snart. Det betyder väl att man borde börja fundera lite på den?! För mig kommer påsklängtan av att våren är på G. Vårblommor, takdropp, solstrålar som värmer...längtan om "ett nytt liv" i naturen. Allt detta saknar jag nu...här är träden gröna, rabatterna prunkar av blommor (bl.a. Amaryllis, så nu fick jag min förklaring varför jag inte hittade dem till jul), termometern ligger på 20-30 grader...

Trots det skall jag försöka få till lite påsk här hemma...




...tänker mig en krans med små ägg?! (Köpte en krans och små prydnadsägg som jag limmade fast)




...tillät mig att köpa ett par påskharar, även om det är onödigt, men kan vara roligt senare att plocka fram och minnas att de här köpte jag då vi bodde i USA...





...tänker mig linne servetter till påsk dukningen




...och lite gula blommor i vas. Påskris och påskgräs känns lite fel/onödigt när allt är så grönt och grant där ute.



...och så sist men inte minst några påskägg att gömma åt barnen (har inte hittat några här i butikerna!? så får väl fylla själv och dekorera)...




Ha det gott i väntan på påsk!

2 kommentarer:

  1. Så fina harar! Vacker dukning! Jag är förvånad att du inte hittar påskägg. Igår hörde vi i nyheterna att i Amerika fylls ägg med ännu mer choko, med champagne och guldflarn....att amerikanerna spenderar 150€ / pers på ägg. Massor vackra ägg var det också. Kanske de säljs på konditori...?

    SvaraRadera
  2. Intressant! De enda jag hittade var Reeses och det var helt fyllda... Läste någonstans att det fanns någon lag från början av 1900 talet där det förbjöds att "gömma" leksaker i mat...men inte mig emot...tycker påskägg är rätt oekologiska.

    SvaraRadera