onsdag 6 juni 2018

När bitarna börjar falla på plats

Det känns bra!...måste riktigt känna efter men det känns faktiskt bra idag...(nu tänker jag på flytten till Texas). Visst lever jag i en bergochdalbana av känslor och jag vet att det ännu kommer svåra dagar som avlöses av bra dagar, men så skall det väl vara.


Många ? har rätats ut, Huset! Skolor! Bil! Terapier! Idag står det möbler på agendan, skall försöka samla en lista på vad jag vill att ska finnas i huset då vi anländer (Janne åker lite före...). Inte så enkelt för mig som vill gå och titta och känna och fundera och återigen fundera innan jag bestämmer mig ;-) Färgerna, materialen, känslan...är viktiga för mig, men någonstans måste vi börja med att bygga upp ett nytt hem. Det att jag inte sett huset (annat än på några fotografier) underlättar ju inte saken heller, men det blir spännande. Väntar!



Visst är det "stora" beslut som skall fattas som t.ex. då jag sa upp mig från jobbet. Visst känns det som man står på lite svagare grund, men jag försöker intala mig själv att kanske det är början på något nytt...kanske det finns någon mening med det!? Vi får se... Nu just känner jag mig okej med det, men måste säga att det inte varit lätt. Andra stora "beslut" är att "riva upp" barnen från deras trygga skolgång, vi har inte riktigt klart hur det kommer att bli med E som blir utan avgångsbetyg från grundskolan (kanske det också gäller T och L, beroende på hur länge vi blir borta)? Om vi kommer tillbaka efter två år...hurdant avgångsbetyg får då T och L? Måste de läsa in alla "kurser" det missat? Hur kommer det att gå med A:s finska? Nå, det är bara "världsliga" saker...jag är säker på att de också kommer att lösa sig och att de kommer att få så mycket mera istället...



Som nästa på listan, efter att jag gjort lista på möbler, så står att hitta ett hem åt våra katter! Vet du någon som skulle vilja ha två hankatter (Findus och Maja , även kallade  Petter och Nisse-Petter) så hör av dig, snälla?! Snart vet jag inte vad vi skall göra med dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar