onsdag 30 april 2014

Utmaningar

Jag gillar utmaningar och nu tycks de komma på löpande band... Inom några dagar har jag fått två utmaningar vad gäller bakning;



Den första kom förra veckan då J önskade kinuski på sin födelsedagstårta...kinuski av allt...men vill flickan ha kinuski ska hon få det! Jag hade inte så bra erfarenhet sedan tidigare. Hade bara kokat kinuski en gång förut och gjort "världens finaste" tårta...den var faktiskt fin men när "födelsedagsbarnet" skulle sätta kinven i den var den hård som sten (knäck) till min och hans besvikelse. Men den här gången klarade jag utmaningen bättre, puh!



Den andra utmaningen kom också förra veckan då Janne kom hem och berättade att han kryssat i på dagis att Alina hämtar munkar till "vappen-festen"...Munkar, jo jag tackar, har två gånger kokat munkar tidigare (för ca15 år sedan) ena gången blev det degklumpar, andra gången svarta bollar...men de jag kokade igår ser rätt hyfsade ut och man kunde äta dem.




Nya utmaningar?

1 kommentar:

  1. Oj så fin kaka du har bakat. Munkarna ser pckså jättefina ut.
    Hur hinner du med så mycket?
    God fortsättning på våren önskar Gudmor o. Gudfar

    SvaraRadera