söndag 20 april 2014

God fortsättning på påsken!



GLAD PÅSK
hade jag tänkt önska er alla med den här bilden, men nu får jag istället önska er en god fortsättning på påsken. Påsken kom så fort att jag inte riktigt hann med (hade jobb torsdag och fredag) men nu njuter jag av glädjen, färgerna, värmen, solen osv. Blomsteruppsättningen fick jag av min mamma och pappa till födelsedagen, mest förtjust är jag i gamla pottan (mamma vet vad jag gilla ;-))


Här kommer vår påsk i bilder;

På långfredagen pysslar barnen harar och kycklingar

...så här ser det ut när de är färdiga

Tre häxor och en hare på väg på turné

Jag fick också några harar som har fått
hoppa i liljan jag fick i födelsedagsgåva

Lunchen kunde vi avnjuta utomhus i
det varma solskenet

Äntligen provade jag på att färga ägg (tänkt många år, men
det har inte blivit av) , den här gången fick det bli med
rödlök. Lite måste jag nog öva ännu...

Pascha, en självskriven efterrätt

Middagsbordet dukat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar