onsdag 16 april 2014

"Projekt trädgårdsland"

Idag har jag ännu en "hemmadag"...följde Lucas till bussen i morse (gående) och när jag kom hem tog jag en sväng genom trädgården...tittade på äppelträden (de verkar ha överlevt vintern), krusbärsbuskarna har redan gröna knoppar, rabarberns röda knoppar kan skymtas under gräset. Allt det här, samt fågelsången fick mig att inspireras...fram med papper och penna och så rita en snabb skiss över trädgårdslandet... Sedan plockade jag fram frön jag redan köpt och läste vad det stod på påsarna, en del skall sås i kruka nu i april och andra direkt på friland och lavendeln skulle sås i kruka och sedan vara 3-6 veckor i kylsskåpet!? så den sådde jag genast...



I fjol planerade jag redan (men det blev aldrig av) att jag skulle dela med mig av mitt trädgårdlands projekt med er bloggläsare, närmast i hopp om tips och idéer. Ni får gärna säga till genast jag gör något dumt, något jag borde tänka på o.s.v... Jag är ingen riktig "trädgårdsmänniska" med gröna fingrar, har inga större erfarenheter annat än att växter behöver vatten ibland och det är jag också lite lat med, men stooora drömmar har jag om hur jag skulle vilja ha det och hur allt (inte bara ogräset) skulle frodas...



Tack för de ljuvliga, vackra och sköna trädgårdshanskarna jag fick i födelsedagspresent, här börjar det...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar