onsdag 12 mars 2014

Lilla krabat...

Skrev i måndags att jag skulle börja städa och det gjorde jag...nog visste jag att vi hade fullt i hjälpköket men inte kunde jag ana att det skulle gå tre (halva)dagar åt att städa det...men nu är det gjort! Vilken skön känsla, med rena fönster, tomma bord och ordning i skåpen även om det bara vara en liten stund. Äntligen kunde jag kasta in golvtrasan i tvättmaskinen och gå och lägga mig på soffan, men hade kanske legat där två minuter när jag tänkte "vad ligger jag här för när det är så fint väder ute?!"...så ut och tömma hjälpkökstrappan, där hade samlats en hel del under städandets gång kan ni tro. Medan jag nu gick där av och an mellan trappan och roskisen fick jag syn på denna lilla krabat...




...ursäkta det dåliga fotot, men jag är ändå glad att jag hade mobilentelefonen med mig för att fånga bevis, en nyckelpiga! Jag blev och sitta och beundra den lilla krabaten och började fundera tillbaka på ifjol...jag minns att var ute med kameran för att leta efter vårtecken (kollade nu senare att det var i mitten på april)...nu hoppar det bara på en fast jag inte riktigt är beredd ännu...
 



...tänkte nästan glömma vad jag egentligen höll på med, men nu är trappan tömd och jag kände att jag måste komma till datorn för att dela med mig av vad jag sett och för att se vad jag har skrivit ifjol vid den här tiden. Jo, just idag för ett år sedan finns det en bild på mig med sparkstötting och en massa snö, tror det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar