måndag 10 mars 2014

Kära bloggläsare...

...jag har inte glömt bort er...det har varit lite stressigt på sistone...Har inte hunnit till datorn på länge...Har en massa "utkast" till blogginlägg i huvudet... så hoppas jag skall få ut dem nu så småningom ett i sänder, men det är inte så lätt för mig med noll datorkunskap och "ny dator"(nytt program) och "ny kamera".

Det har varit sportlov, alla mina karlar har fyllt år...och så försäljningen/Marsjippot igår, allt detta har upptagit min tid, men nu känner jag mig totalt "fri", det känns lite konstigt faktiskt, men nu skall jag börja städa och det känns nästan roligt nu efter allt. Fast det bara har varit roliga saker, sådant jag verkligen tycker om så har det ändå blivit lite stressigt. Jag alltid har så stora drömmar om hur jag skulle vilja att saker och ting skall vara/bli och så blir det egentligen bara en liten bråkdel av det, det är stressande för mig.

Nåja, mitt sportlovsinlägg slutade jag med att vi får se vad vi hittar på i slutet på lovet...Vi gjorde inte något speciellt förutom att vi (jag, Alina och Tristan) besökte vinterträdgården i Helsingfors. Jag skäms att säga det men jag hade aldrig varit där förut, en helt underbar plats...vilken blomsterprakt...jag blev helt förtrollad...





Innan sportlovet firade vi alla pojkar, det blev två kompiskalas och så ett "släkt-vän kalas". Som temat för "släkt-vän" kalaset hade pojkarna önskat "champgne-kalas"...så det dracks en del bubbeldricka, barnen tyckte det var jätte skoj att få dricka ur glas på hög fot och så bjöds det på små salta cocktailbitar och tårta förstås. Edvin stod för kakdekorationen det här året och Lucas för bakandet av kexen (jag börjar få lite konkurrens i köket, men det är bara skoj).




...och veckan efter sportlovet var det dags att fira "gubben". Har man födelsedag på fastlagssöndagen kan man räkna med att bli bjuden på fastlagsbullar, eller hur?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar