onsdag 29 maj 2013

Vårfestklänning

Projekt vårfestklänning påbörjat och avslutat, idag...



Jag hade lite idéer om hur den färdiga klänningen skulle se ut... och råkade hitta ett mönster i Suuri käsityölehti (10/2008). Tyget är ett tunnt linnetyg jag hade hemma i skåpet, spetsen som är återvunnen fyndade jag igår i mammas lager, knapparna och sidenbandet är från Karnaluks, till foder i övredelen använde jag en gammal skjorta som var sliten i kragen och till underkjol ett tunnt bomullstyg från Eurokangas.


Det stod i tidningen att klänningen skulle vara lätt att göra och det var den. Det svåraste var kanske att välja knapparna, men valet föll till slut på de runda lite skimmrande.


Stickningarna sydde jag med silvertråd istället för med vit. Den idén fick jag då jag var på Mekkotehdas kurs  där Kirsi och Sunna sa att det var deras "nya grej" och visst gör det de där "lilla extra".


Har inte bestämt mig ännu om rosetten skall vara fram eller bak... 



Lite mannekängande ännu innan det är dags att gå in och dra nattlinnet på.




 Godnatt!

4 kommentarer:

  1. Ljuuuuvlig! Så vacker! Jag såg genast tråden som glänste, så t.o.m. på bild märks den.

    SvaraRadera
  2. Nu hoppas vi bara på sol imorgon på vårfesten!

    SvaraRadera
  3. Nu hoppas vi bara på sol imorgon på vårfesten!

    SvaraRadera
  4. Underbart vacker!!
    Du är jätteduktig.

    SvaraRadera