lördag 4 maj 2013

Det går inte alltid som man tänkt...

...sådan är jag...eftersom jag råkade ha vägarna förbi Eurokangas igår tänkte jag att jag snabbt skulle springa in förbi och titta om det fanns kvar av ett klänningstyg som jag fattades en liten bit av. Jag lovade mig själv dyrt och heligt att jag inte tittar på något annat, men tror ni jag kunde låta bli!? Där hängde det här tyget med fjärilar och ropade på mig...jag måste bara ha det...



Jag sydde gardinskappan genast jag kom hem och idag väntade jag bara att få tvätta fönstret och sätta upp gardinen, ta en mugg kaffe i solen och sedan sy klänningar, men när jag kom hem efter att ha fört barnen till skola och dagis  möttes jag av en syn jag aldrig kunnat föreställa mig. Jag möttes av mjöd i hela köket, från golv till tak, en flaska hade exploderat...så dit for min "egna" dag...jag som skulle njuta av solen och sy...men nu kan jag njuta av ett rent kök och fina gardiner istället. Slutet gott allting gott, fast det inte blev som jag tänkt mig!



1 kommentar: