tisdag 19 november 2019

Art party



Äntligen får jag tid att sätta mig ner framför datorn en stund. Är helt slut, men glad och lycklig och det tror jag min lilla skatt också är. För visst får jag väl kalla henne min lilla skatt även om hon fyllt tio år!?



Igår firade vi henne, hon med stort hjärta, min/skolans "special buddy" (=vänelev till en flicka med specialbehov i förskolan), hon som skolan valt att skall "ta hand om" nya elever i hennes klass om det kommer några under skolåret, hon som alla lärare bara talar gott om. Hon som förgyller min vardag, hon som är en av de envisaste jag känner, hon som är (leker)"dum som en blondin" (alltså, talar/ifrågasätter först och tänker sedan) men ändå snappar upp allt och är kvicktänkt, hon som inte är tyst en sekund, hon som sysslar och pysslar...hon som älskar Art! ...därför fick hon ett riktigt art party igår tillsammans med sina vänner från skolan. 



På bordet fanns bl.a. hallonmousse tårta med vitt chokladfluff, kanel kex, chokladbollar, cupcakes de fick dekorera själva. Som "program" hade de förutom cupcake dekorering, att måla porträtt av varandra och så målade de varsin penal som de fick ta med sig hem.


Måste passa på och citera vad en av hennes vänner skrivit i födelsedagskortet "...I like how you are nice to everyone. That is probably why you have so many friends." de orden får det att vattnas i mina ögon.


GRATTIS ALINA 10 ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar