onsdag 27 mars 2019

Kaos, shorts och tröja...

Jag hoppas på en lugnare dag idag...
Gårdagen började med "kaos", eller kaos och kaos...men inte som jag hade tänkt mig i varje fall. E som skall först iväg fick näsblod på morgonen som inte ville sluta vilket resulterade i att han inte hann till skolbussen, A hade "extra engelska" före skolan så jag måste väcka henne snabbt...gå med henne till skolan för att sedan i "racerfart" köra E till skolan. Sedan hem och väcka T och L, följa dem till bussen och inse att bussen måste ha varit extra tidig för där var inga andra barn...paniiik, hem, hoppa i bilen och snabbt som attan med dem till skolan för att hinna i tid till den bokade bil(kilometer)servicen. På vägen till bilservicen inser jag att jag varken borstat hår eller tänder...tur hade jag ändå kläder på mig och inte bara pyjamas, hihi.
Sitter i nästan två timmar och väntar på att bilen skall bli klar, lyckligt omedvetande om att jag sedan ännu skall behöva stå fyrtio minuter och "tjafsa" om betalningen...fick rätt till slut, leasingfirman "hade missat" att skriva in att de står för kostnaderna. Äntligen hem, duka undan morgonmål och äta lunch.
Ut på vägen igen, söka upp T tidigare från skolan (fysioterapi tidigare än vanligt)...föra honom, söka E (som inte kunde komma med buss eftersom han måste skriva ett förhör han missade i fredags då han var sjuk), söka T och tillbaka och hämta L. Som tur fick vi en lugn och skön eftermiddag sedan när alla äntligen var hemma.  Idag kan jag skratta åt det men igår var det inte roligt...tänk så mycket kan gå "fel" på en och samma dag!?... och det bästa eller värsta med allt...är/var att så där höll jag på att stressa med andan i halsen hela tiden förr, före vi flyttade hit. Det var inte alls ovanligt att jag hade "miljoner" saker som skulle "bockas av" på en dag.
Jag njuuuter så av min tillvaro just nu!



Nu lämnar vi det och tar en titta på shortsen och tröjan jag sytt/stickat åt mig själv istället.
Sådant som jag unnar mig att göra normala dagar. Shorts i grått linnetyg, med gummiband i midjan och små volanger nertill, det där "lilla extra".
Kanske jag ännu borde träda i en siden rosett i midjan!?



Garnet till tröjan har funnits hemma ett tag men har inte vetat hurdan modell på tröja jag vill ha!?
Älskar färgen, lite grå-lila, men är inte ännu heller så säker på modellen...började bara sticka runt, runt, runt...(utan mönster), under stickandets gång har jag funderat...borde jag sticka en volang nertill? knappar framtill? stickat i dubbelt garn? hålmönster? flätor? V-halshål? Vida eller smala ärmar?....inte alls likt mig, oftast brukar jag ha en vision genast jag ser ett garnnystan!



Nej, nu till symaskinen...eller tvättmaskinen, diskmaskinen och strykbrädan först (det var den lugna dagen).

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Huh, låter verkligen som en stressig dag. Tur att allt fixade sig till slut. Snygga shorts, fin med den lilla frillan. Här är det +7,5 grader i dag och trots att det inte är så jättevarmt, njuter jag av att solen varit närvarande alla dagar denna vecka , tjohoo <3

    SvaraRadera