måndag 13 augusti 2018

Inför skolstarten...

Alina påpekade igår att jag borde uppdatera min blogg...så det är väl dags. Här har inte hänt något speciellt, dagarna rullar på...senaste tiden har det varit mycket skolförberedelser på agendan (läs mera om dem här ). Jag vet inte om jag eller barnen har mera pirr i magen inför skolstarten på onsdag, jag tror det är jag, hihi.



Fyra barn, fyra skolor, fyra listor på material som skall införskaffas...inte så lätt för en mamma med ett huvud att hålla reda på vilken färgs häften med vilket storleks radavstånd, plast eller pappersmappar med eller utan fickor...flerfärgs kulspetspennor men inte röd eller blå osv... Hoppas jag lyckats något så när?!



Nu är det bara lunchboxar och vitt ritpapper 12x18 kvar på min lista (hoppas jag)...ja, och så Edvins resterande saker (han lär få mera detaljerad lista av lärarna då skolan börjar).



Nu borde jag ännu få alla pojkar klippta, de ser ut som små skogstroll i håren ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar