torsdag 15 december 2016

...ingen stress


Jag har bestämt mig...inte stressa, försöker hela tiden intala mig själv att...inte stressa...julen kommer ändå!


Barnen talade om för mig idag att det bara är nio dagar kvar till julafton...borde jag känna "nej hjälp?!"...men jag gör inte det. "Julfiilisen" som jag hade för sisådär en månad sedan är också helt bortblåst...jag börjar bli orolig?! Jag älskar jul! Jag älskar att pynta och pyssla! (Ingenting är gjort för "fiilisen" fattas.) Hjälp vad betyder det här?


Borde man ändå stressa lite? ...för att sedan kunna njuta till fullo av julens härligheter? Vanligtvis brukar jag den här tiden på året ha lååånga listor på vad jag ännu vill hinna med före jul. Nåja, inte är det nu så att vi inte skulle ha gjort något...visst är pepparkakorna bakade, julkorten skrivna, en del av jullådorna i frysen, glögg har jag redan kokat flera hemlagade versioner av i år (tidigare om åren har jag inte "hunnit")...första gången som jag hunnit laga lussebullar till Lucia dagen är i år. Trots det fattas julstämningen totalt.



Hoppas ni kan njuta av att förbereda inför julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar