onsdag 18 maj 2016

Solenergi och kaffe...

Nu har jag tankat solenergi hela förmiddagen, så nu är det dags för en kopp kaffe och sedan blir det dags att sätta sig vid symaskinen...



Mina plantor skriker att få komma ut, men vågar jag plantera ut dem redan eller tänker det ännu bli nattfrost!?



Nåja, jag bestämde mig för att plantera ut en del, resten får bara gå ut och lufta sig på trappan...


Jag blev så glad när jag gick ner till trädgårdslandet för där stack små, små gröna plantor upp ur jorden...så visst gjorde det gott med lite regn i helgen.

(Bild saknas, tog ett par bilder men vill inte visa 
hör stökigt här är)

Vårt hus är också helt upp och ner för här förbereds det för fest...pynt skall lagas, dukning skall funderas på, igår var vi och handla "torrvaror"osv. osv...men nog blir det bra bara man nu blundar några dagar till.



Nu börjar bottnen synas så kaffekoppen så det är dags att gå upp till symaskinen och ta itu med Alinas vårfestklänning (sedan väntar mina linnebyxor på sin tur...). Ikväll blir det klädbutiken för att se om vi hittar något åt mina söner...

Ha en fin fortsättning på veckan!



PS. Nya vårtecken eller kanske man bör kalla det sommartecken nu; tofsvipans ungar springer omkring, liljekonvaljer och smultronen blommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar