söndag 1 maj 2016

Första Maj...


...så är då Maj här, välkommen sköna Maj! Maj är början på slutet, det finns ett löfte om sommaren...det händer massor i naturen. I synnerhet nu när vi fått njuta av flera fina dagar efter varandra.


Här är vårarbetet i full gång...kanske lite sent, men jag gör så gott jag kan. Äppelträd och vinbärsbuskar är nu klippta, mellan "varvena" försöker jag breda ut, (ja vad heter det nu fint sagt?) ..."ko skit" på ren sibbodialekt, kogödsel?! Trädgårdslandet har Janne fräst igenom, några frön har jag fått nerstoppade i krukor, så nu går jag som ett barn och väntar på att något skall titta upp ur myllan. Funderar på att klippa ner midsommarrosen som brett ut sig så (någon som vet om man kan göra det? Nu?)!?


Vårt valborgsfirande har förlöpt lugnt med familjen samlad, god mat, god dryck (mjöd, skumpa osv.), trädgårdsarbete/utevistelse (vi åt t.o.m lunchen ute idag), lek och spel...


Njut av våren!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar