tisdag 12 april 2016

Yllesockor och trasmattor...

...det låter riktigt som på "mormors tid"...



Det här inlägget har fått vänta på sig en tid...för jag fick för mig att jag skulle försöka efterlikna bilden på Sukkalehtis pärm (varifrån jag hämtat mönstret till sockorna). På bilden sitter en kvinna på en trasmatta på farstukvisten och njuter...och då jag visste att mamma höll på att väva nya köksmattor åt mig blev jag och vänta på att de skulle bli klara innan jag bad Tristan fotografera...




Mönstret till sockorna har jag som sagt hämtar ur Sukkalehti, garnet är Novitas 7bröder och mattorna har mamma vävt av gamla kläder hon klippt till mattväv.

Tack mamma!
(Mattorna väntar nu på köksstädning, sedan får de komma på golvet.)


PS. Vårtecken den senaste veckan; blåsippor, trädgårdsdrömmar, citronfjäril, myggor, en humla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar