lördag 2 april 2016

Sommartider

Tranor, tofsvipor och koltrastar...fåglar på "husvisning" i holkarna...nyckelpigor, spindlar och flugor...tussilagor så gula...mycket har hunnit hända den senaste veckan, nu är det vår! Vi har också hunnit övergå i sommartid sedan jag senast suttit ner och författat några rader...


De har varit en vecka fullspäckad med program...påskfirande, 70års kalas, skolutfärd osv...

Påsken firade vi med en mini-mini semester i Himos = lördag eftermiddag åkte vi upp med husbilen, söndagen njöt vi i backarna i härligt solsken, på måndag återvände vi hem.


Hela tisdagen ägnade jag åt att baka till min fars 70 års dag som vi sedan firade hela onsdagen lång. Det var så skoj att se hur glad pappa var över kalaset (värmer mitt hjärta) och skoj var det också att träffa släktingar man inte annars har kontakt med.


På torsdagen pustade jag ut...städade husbilen...körde mina gullungar lite hit och dit och var på innebandymatch med L.


Igår var jag med Edvins och Lucas klass på utfärd till Fazer...en riktig lyckad utfärd måste jag säga. På kvällen kände jag bara att jag måste uuuut i det fina solskenet efter en hel vecka inomhus...blev riktigt till mig att klockan hunnit bli halv åtta innan jag kom in för det var så ljust



...men så har vi ju sommartid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar