tisdag 9 februari 2016

Fastlagstisdag



Vilken fastlagstisdag vi har i år, den håller på att regna bort. På gården finns lite snö, lite mera is men mest vatten... Så pulkaåkningen får nog bli för vår del i år och istället får vi koncentrera oss på fastlagsbullarna! ...inte helt fel det heller.

På tal om fastlagsbullar måste jag fråga er om hur det den "riktiga" fastlagsbullen ser ut? Har den mandelmassa eller sylt? ...och hur äter man den? Först hatten? Med varm mjölk? När jag stod och plockade ut inkromet från våra bullar (som jag sedan blandar med mandelmassa (för mandelmassa skall det vara!), socker och grädde) fick jag en minnesbild att när vi var små åt vi fastlagsbullen med varm mjölk!? Måste kolla upp det med min mor och så var det! Idag serverar jag bullarna på ett fat varm mjölk åt mina barn, få se vad de tycker? Jag har redan testat och det var mums!

Trevlig fastlagstisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar