fredag 13 juni 2014

Små, små gröna ting...



Mitt "projekt trädgårdsland" har inte riktigt gått som jag drömt, inget växthus, inga plantor i förväg, inte tid helt enkelt...kanske ett annat år... Nåja, jag har i alla fall fått en del frön i jorden och de mesta har börjat gro. Det är så skojigt när man börjar se små, små gröna saker sticka upp ur jorden, och då menar jag inte ogräset, och så får man börja fundera vad det nu var man sått där (för några "märkningspinnar" blev det inte i år heller). Och så är jag så glad för mina odlingslådor. Tack för dem! Visst ser det ganska fint ut...även om det nu inte riktigt blivit som jag ritat, planerat och drömt...



Eftersom jag var så sent ute och inte hade hunnit förkultivera (eller vad det nu heter fint?) mina pumpor och zuccini gjorde jag små "växthus" åt fröna i form av glasburkar och de grodde faktiskt ganska snabbt under dem ute i trädgårdslandet...så nu får vi bara hoppas de växer och hinner ge någon skörd innan höstkylan kommer.



Nytt för i år i mitt trädgårdsland är tomater och chili, få se hur de trivs!? Köpte färdiga plantor från Söderbloms trädgård här i byn. Provar nu på vanliga tomater, busktomater och körsbärstomater.


Jordgubbslandet är också förnyat, hoppas de nya plantorna skulle trivas bättre än de gamla...åtminstone har de fått bättre mylla och lite mera sol, nåja det vet jag nu inte med det här vädret...men de skuggas åtminstone av dasset nu mera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar