onsdag 4 juni 2014

Lekstugan - inredd


Jag lovade i senaste inlägget att jag skulle visa hur det till slut blev att se ut i lekstugan. Som jag tidigare skrivit, har målet med lekstugan varit att återvinna och ta till vara på så mycket gammalt som möjligt och det har vi lyckats rätt bra med tycker jag.
Ni skulle bara veta hur jag njöt när jag fick vara och rota i svärmor och svärfars uthus, rena skattkammare för mig som älskar gamla saker med en historia... Hittade bl.a. den gamla limonadkorgen som fick bli hylla, hektolitermåttet som fick bli soffbord, ett gammalt medicinskåp, en kaffe burk, en kaffekvarn och en mjölkkanna. Ett par rostiga nycklar, en gammal krok, en registerplåt hittade också hem till vår lekstuga.




Köksbord och arbetsbänk blev till av brädstumpar och några stubbar får agera stolar.





Soffan (som går att bädda ut) är gjord av gamla lastpallar och madrassbitarna kläddes av tyg som var draperi i Alinas rum då vi bodde i Milano. De ljusgula gardinerna har tidigare hängt i vårt sovrum för sådär åtta år sedan...



Som inflyttningspresenter fick vi en gammal hästsko fylld med lycka.


Av mina föräldrar fick vi trasmattor, en kaffeburk, flaggstången med flagga och en bukett syrener som sprider den underbaraste doft i hela stugan. Jag känner mig hedrad som fick flaggan, den har nämnligen min far köpt på 50-talet med pengar han förtjänat då han sålde liljekonvaljer på salutorget i Helsingfors.

























2 kommentarer:

  1. Otroligt fin! Har aldrig sett något likannde!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt fin lekstuga! Håller precis på att bygga en själv, hoppas bli klar innan hösten blir kall :) Älskar att ni lyckats återanvända så mycket också! Jättefint! Kul att se! /Johanna

    SvaraRadera