måndag 25 november 2013

Tomten

På lördag morgonen kände jag redan innan jag öppnade ögonen att det var vinter i luften. Jag hade en sådan där härlig känsla som jag ofta får just på vintern av snön, ljuset, doften...Den här känsla bara förstärktes när jag öppnade ögon och såg att ett tunnt snötäcke (eller var det rimfrost) brett ut sig. Kan en dag som denna börja bättre? Snabbt kläderna på, vilket naturligt nog blev min stickade klänning (som jag redan en tid väntat på att "få" använda, men den är så julig) och så på väg på "Sy tomtar" kurs.

Vi (= jag och nio andra) har låtit flitiga fingrar jobba, som vi har sytt och som vi har skrattat... Och titta så fina tomtar vi fått...man skulle inte kunna tro att vi har haft samma mönster, för alla tomtar blev en egen person till slut.

Kan ni gissa vem som väntar på julen efter det här veckoslutet?

1 kommentar:

  1. Vilka härliga tomtar, det smittar av sig att julen närmar sig.
    Ha en skön adventstid.

    SvaraRadera