lördag 14 september 2013

Större än en socka...

Jag är så stolt över mig själv. Tänk att jag har fått klart något större än en socka. Jag älskar att handarbeta och jag älskar att sticka, fast jag inte är duktig på det, men jag har aldrig fått klart något annat än något par sockor och vantar. Jag fastnade för den här "tröjan" i Suuri Käsityö tidningen (nr 4/2013) och i somras när vi åkte till Hangö behövde jag något handarbete (kan inte sitta i bilen utan att göra något) så jag hoppade in via Prisma och köpte garn (Novitas Tennessee). Ganska snabbt, i mina mått mätt, fick jag den klart stickad men sedan har den legat och väntat på att bli ihop sydd och få kanten runt halshålet virkad...jag hade redan planerat hur jag skulle fotografera den när jag står i sädesfältet, men säden är tröskad för länge sedan...

    

        

...det är inte så lätt alla gånger när man inte fyllt fyra ännu och skall försöka fotografera som mamma vill ha det. Egentligen tycker jag att Alina lyckades få ganska trevlig bilder, inte behövs det alltid vara så perfekt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar