onsdag 30 januari 2013

Nu kryper jag ner...


Kom att tänka på dikten jag hade vid min säng i mitt "flickrum", jag läste den varje kväll, lärde mig den snabbt utantill, men nu kommer jag bara ihåg att den börjar med Nu kryper jag ner i min sköna säng, det är skönt att somna, gud är nära mig...Jag kan se ängsblommorna och den gula fjärilen som var som ram runt den...Jag kommer inte ihåg nu om jag hade fått den från söndagsskolan eller var det av Ika?!,men kär var den, kanske den finns kvar, måste leta...
Nu skall jag gå och lägga mig efter en lång dag på jobbet och hemskt att köra hem p.g.a.all snö som kommit. Barnen sover gott i sina sängar så nu är det min tur...

Googlade och hittade dikten;


Nu kryper jag ner
i min sköna säng.
Det är skönt att somna.
Du är här Gud.
Du är nära mig.
Du är så nära mig
som mina lakan.
Du omsluter mig
på alla sidor
och håller mig
i din hand.
Det är skönt att veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar