torsdag 24 januari 2019

Alinas rum...



Jag tänkte vi skulle ta en titt på Alinas rum nu medan jag väntar på att bulldegen jäser... Alina var hemma från skolan igår och i förrgår för hon hostade så förskräckligt så vi tog oss an en riktig storstädning i hennes rum. (...och bästa sättet att få henne att delta i städningen är nog om man flyttar om lite.) Tror det är tredje gången vi flyttat om redan i hennes rum, hihihi.








Alina har själv valt sina möbler och textilier (förutom gardinerna som hör till huset). Jag är rätt nöjd med hennes smak. Sängen en utdragbar soffsäng (Hemnes) med mycket förvaring under, bra för en som samlar på allt. Dessutom är den lätt att bädda ut då hon får någon övernattningsgäst. Hon önskade sig ett litet skrivbord och föll för det här, också det hör till Hemnes serien. Skrivbordsstol på hjul (Örfjäll) är väl alla skolbarns dröm. Hyllan är en smalare variant av den klassiska Billy hyllan. (PS. Inlägget är inte gjort i sammarbete med Ikea fast man kunde tro det...det följer bara trenden i vårt hus ;-), vårt Ikea hem som jag brukar kalla det).



Alla som känner Alina vet att hon älskar att teckna (då när hon inte dansar...). Igår i samband med städningen tänkte vi att det är synd att "gömma undan" alla fina bilder så vi lät dem (en bråkdel) komma upp på väggen istället... Genast blev det avskalade rummet lite mysigare.

Nu ska jag gå och baka ut bullarna...

Hoppas du får en fin dag!

...och jo, hon mår bättre idag...tillbaka i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar