tisdag 11 december 2018

Årets julkalendrar...



Att hitta julkalendrar i det här landet var ingen lätt match... Sökte i ett antal affärer men "icke sa nicke", i en affär hittade jag en ytterst vanlig chokladkalender (en sådan där billig man ser hemma) för åtta dollar, noup inget för mig så jag bestämde mig för att göra egna kalendrar till barnen. (Alinas kompis kom in till oss när jag höll på...hon undrade vad jag gjorde och då jag sa att jag pysslar julkalendrar undrade hon vad det är... så svar på varför jag inte hittade kalendrar är helt enkelt att det inte finns någon sådan tradition här!?) Tyvärr fick de vänta till i fredags att deras kalendrar var klara, men vad gör väl det, när de fick istället öppna sju luckor på en gång...







Alinas kalender hittade jag här om någon är intresserad. En lite dröm by i vinterskrud.






Tristans fick en svartvit by (för att färgen tog slut i printer), men det matchar hans inredning ;-). Modellen till husen hittade jag här , hade tänkt rita alla hus själv för jag tyckte "modellen" var lite väl "gullig" för en tonåring, men efter två och en halv timme och ungefär hälften ritade så fick det räcka...



Lucas får räkna dagarna fram till jul med att bestiga berg... Tryck här om du också vill bestiga något fjäll.




Edvin får göra en djupdykning i skogen för att hitta årets julgran. (använde samma modell som till fjällen, ändrade bara vinkeln/triangeln så de blev lite högre granar).


...bara 14 dagar kvar...iiik... Trevlig adventstid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar