söndag 22 april 2018

Näst sista yrkesprovet...

Näst sista yrkesprovet avklarat...snart är det klappat och klart. Den här gången var det möbeltapetsering, gardinsömnad och lampskärmar som gällde. Jag är så glad och nöjd med den här inredarutbildningen, ångrar inte en enda dag. Så mycket jag fått prova på och lära mig.


I möbeltapetseringen fick vi lära oss klä om enklare stolar som typ köksstolar. Tänk så mycket ett nytt tyg (och lite färg) kan göra. Det här är nog något jag kunde tänka mig att börja göra i framtiden, så roligt är det.




Gardiner (och gråa hår ;-) ) blev det också till slut fast jag nog emellanåt tvivlade. Vi fick själv välja hurdana vi gardiner vi ville sy, ja eller egentligen sådana kunden önskade sig...min kund valde kanske det svåraste man kan tänka sig, men det är jag glad för. Jag önskade mig en utmaning och det fick jag! Till en början hade jag ingen aning om hur jag skulle börja men efter några dagars försök och misstag började de ta form. Nu är jag riktigt nöjd med slutresultatet och så var bedömmarna också, lyckligtvis.



Lampskärmar...har tusen idéer men tyvärr hade vi inte så mycket tid för det i skolan (och ännu mindre hemma) att förverkliga dem. Jag tog mig an Alinas taklampa som jag så länge velat byta ut. Visst fick den ett ansiktslyft med väldigt enkla metoder?! Ritade fjärilar runt om som jag sedan skar ut med en skalpell...och tadam hade Alina en "ny" taklampa. Kunde jag ha en framtid inom lampskärmstillverkning, hm?



Nu har vi bara några skoldagar kvar och ett yrkesprov i schablonmålning. Så fort har två år runnit iväg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar