fredag 12 januari 2018

...nu tar jag fredagskväll!

 

Vilken dag...på ett positivt sätt. Började med en och två och tre koppar kaffe. Fick barnen iväg till skolan. Målade fyra pinnstolar vita...blev bjuden på mat. Hämtar barnen, bjuder dem på mellanmål och får promenad sällskap av min älskade dotter.


Så härligt väder, några minusgrader, ett tunt snötäcke och de vackraste vyer man hittar här i hemknutarna. Njuter! Fylls av energi!


När jag kommer hem känner jag att här måste göras något, samlar jag ihop julpyntet, dammsuger barr (granen fick jag ut häromdagen), slänger ut mattorna, torkar golv och kök...nu kan jag andas igen.


Visst är julen härlig och mysig och jag gillar den varma ombonade känslan men minst lika mycket njuter jag av denna lugna luftiga känsla och tulpaner. Tulpanerna är det bästa jag vet, bara älskar.


Vi njuter av de ljuset, vintern (även om vi kunde få lite mera snö) och tulpanerna...i väntan på våren. Nu sprakar elden i kakelugnen, skall laga lite fredagsmat och så väntar stickningen och tvof.


Trevlig fredagskväll till er alla! 

1 kommentar:

  1. Åh vad fina där ute på "landet". Förra veckan var träden så fina och av kyla och frost , nu är de helt gröna igen. Tråkigt. Jag längtar nu också efter tulpaner.. de är så vackra. Krispiga och fina med sina ljust gröna stjälkar... Helt tydligt börjar jag längta efter ljusare tider, vår och inte minst sommar...

    SvaraRadera