torsdag 19 oktober 2017

Dåligt samvete...


Här sitter jag och ingenting gör. Idag är en sådan dag, tyvärr eller skönt?! Tror jag undermedvetet vilar upp mig efter veckoslutets scoutevenemang och måndagens och tisdagens jobb och skola, båda dagarna sent hemma. (Det stämmer som Alina plötsligt utbrast vid morgonmålet, "mamma får jag krama dig, har inte gjort det sedan i söndags", gullungen min.)



Vi hade ett super skoj och lärorikt veckoslut med de äldre scouterna. UTE 1 kurs på agendan. Vi sov i tältkåtor, gjorde mat på öppen eld och gjorde vår bestyr i det fria. Utelivs människan mig vaknade till liv. Idag har jag suttit och funderat på vad vi skall hitta på på höstlovet (som börjar i morgon, bättre sent än aldrig...).


Jag flyttar mig från stol till stol...skulle vilja få hushållet i skick, växthuset borde tömmas, det sista från trädgården borde skördas, jag skulle vilja ge tid åt barnen och jag har en del beställningsarbeten jag borde göra...men ingenting "smakar" idag. Visst har jag tömt tre rinkkor (så ni kan tänka er hur hjälpköket ser ut), tvättat tre maskiner byk, kokat och mosat ett och ett halvt ämbar äpplen...och nu ska jag gå och göra en äppelkaka åt Lucas på namnsdagen! 


Har du någon gång haft en sådan här dag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar