onsdag 10 maj 2017

Nystädat och nya mattor



Igår städade jag...bara så där snabbt. Här har sett ut som ett bombnedslag de senaste dagarna. Fröken är lite av en expert på att dra fram/inte plocka undan, så vi har haft syrum i köket, smyckes tillverkning i vardagsrummet och docklek lite överallt. Själv har jag jobbat som en tok medan familjen har varit förpassad utomhus eftersom jag sovit på dagarna. Igår min ända nästan lediga dag den på den här (och förra veckan) plockade jag fram dammsugaren. Lite mera tid lade jag ner på tamburen...den skrubbades från golv till tak (nästan). Snabb fönstertvätt, de värsta fläckarna från väggarna, golven skrubbade och nya mattor på golvet. Tadam, som en ny entré.


Jag skulle så gärna göra om här lite. Barnens kläder har blivit så stora nu att de hänger i golvet och skorna så stora att de knappt ryms i lådorna längre. Tänker mig en hatthylla där jackorna kunde hänga, men har ni några idéer för skorna!? Jag har några gamla  "Hartwall lådor" som jag har tänkt sätta upp på väggen, men de rymmer bara en bråkdel.


Och så alla idrottssaker/väskor och skolväskor i långa rader, det är så ja kan bli galen...




På tal om nya mattor... jag fick av min mamma (och pappa) till födelsedagen en uppsättning nya mattor till tamburen och köket. Tack!

Nu har jag tre uppsättningar till kök och tambur, alla som mamma har vävt. Jag är så glad!



När vi nu ett tag talar om tamburen eller glasverandan som jag egentligen skulle vilja ha det som, kan jag berätta; Min dröm från början, då vi byggde huset var en glasveranda med korgmöbler och pelargoner på fönsterbräden, som en liten "mormors veranda"...


...men verkligheten kom snabbt emot då man skulle få kläder, tvillingvagn osv. att rymmas...men kanske någon gång i framtiden!?


När allt var klart belönade jag mig själv med penséer i blomlådorna.



Välkommen vår!
(gör ett försök att hälsa våren välkommen nu i snövädret)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar