lördag 16 januari 2016

Wintertime dynor


Äntligen idag fick jag lite "sprutt" i mig...sakta men säkert har jag gått och plockat bort lite tomtar och andra juldekorationer, men stjärnorna är kvar i fönstren (de har så hemtrevlig sken)...Idag blev det lite "hårdare tag", röda dynorna åkte ut, dammtrasan och dammsugaren kom fram. Inspiration till det här hittade jag i matbutiken, tulpanerna stod och ropade på mig... Visst börjar det kännas lite "vårigt" med det ljusa vädret och vita snön...

Nog är det konstigt, när jag hängde upp pepparkakorna i köksfönstret och plockade fram julsakerna tänkte jag att de här får hänga länge kvar, det såg så mysigt och ombonat ut. Men nu har jag tröttnat, det började kännas som sakerna kommer på mig... Nu vill jag ha "vitt" och luftigt...

Fast jag det börjar bli "vårigt" så är ju vintern som bäst (-17 visar mätaren nu just) och jag känner mig inte redo för pastellfärger riktigt ännu. De röda julkuddarna fick ge rum åt dessa nystickade gråa dynor, varma mysiga flätstickade... Jag har stickat dem i Pehmo garn på 12ans stickor (tack Satu för lånet). Nere i hörnet på dem har jag fäst texten "Wintertime" (som jag hittat i gamla stan i Borgå, tyvärr kommer jag nu inte på vad butiken heter), tycker den passar så bra till dem.

Lite skoj var det också att städa då Alina blev så ivrig, hon fick för sig att vi skulle leka att vardagsrummet var ett slott och vi betjänter som städade...och eftersom det är ett slott kan man ju inte fuska...Idén till slottet fick hon av "silver"brickan jag fick av min mamma igår!?..så den står nu mitt på soffbordet och på den har fröken själv arrangerat blommor, ljus och en tiara...nog finns det en liten inredare i henne också...
Nu är vi drottning och prinsessa!



Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar