måndag 10 februari 2014

Bra mamma...eller?

Idag kände jag mig som en bra mamma!...för att jag har kokat gröt på morgonen åt barnen (de som ville ha), hunnit leka med Alina, lagat lunch åt oss och vi har ätit tillsammans, tvättat, hängt och vikt två maskiner byk, kokat köttsoppa (från början =kött med ben och inga färdiga soppgrönsaker), hade mellanmålet (apelsinris) klart då jag sökte hem pojkarna från skolan, barnen lekte snällt tillsammans utan att fråga efter tv eller tvspel, gjorde läxorna på begäran...dessutom har jag hunnit sticka några varv på min stickning och klippt lite tyg...men sedan när vi skulle iväg på hobbyn fotboll och innebandy och det blev brottom sprack drömmen...

Vad får dig att känna dig som en bra/dålig mamma?

1 kommentar:

  1. Ååh apelsinris! Det har jag inte gjort på länge. Måste göra. :)
    Du var nog en superbra mamma. Vad mycket du gjorde, fina och goda saker.

    SvaraRadera