onsdag 7 augusti 2013

Linne i olika färg och form...

Blev så inspirerad av att fotografera/fotograferas i det härliga landskapet på Danmarks östkust och på stranden i Hangö...



Den här tunikan sydde jag i början av sommaren åt mig i vitt linnetyg (mönstret är från Suuri Käsityö 5-6/2013), byxorna även de i linnetyg fick jag klara precis lagom till resan. Halsbandet brukar jag skämta ochsäga att är gjort med barnarbetskraft, men det är inte så illa som det låter...Alina har gjort det riktigt frivilligt...jag hade köpt pärlor för att själv göra det men så ville hon hjälpa... Linne hör till mitt favorit material, vilket säkert märks...Till min "resegarderob" sydde jag också den här linneklänningen...mönstret hade jag ritat redan ifjol från Suuri Käsityö 5-6/2012 men hann inte sy den då, men nu så blev det av...jag är riktigt nöjd.






1 kommentar: