onsdag 26 juni 2013

Brevet...

Det var en dag förra veckan jag som jag hämtade posten och där låg ett brev adresserat till mig. Adressen var handskriven och jag kände genast igen av vem det var...så nu blev jag nyfiken. Det är så sällan  man får brev nuförtiden! Jag måste öppna det redan i bilen...och vad får jag se, jo ljuvliga spetsar, (handvirkade), bilder på några klänningar och ett brev av min gumor. Hon har hittat dessa modeller i senaste Allers och tänkt på mig, känner mig imponerad...och dessutom vill hon ge spetsarna hennes svärmor virkat till mig, jag blir rörd och glad.

Känner mig på så gott humör och full av inspiration så jag letar genast rätt på ett tyg och tänker att när min gumor överraskade mig så här totalt skall jag överraska henne...Klart det är hennes barnbarn som skall ha dessa spetsar som "gamlafamo" gjort, inte sant?! Så jag syr snabbt ihop två klänningar ena med inspiration från modellen hon skickade och den andra utgående från Mekkotehdas Riine klänning (med små egna ändringar). Sedan iväg till posten...så nu hoppas jag bara det finns två små sötnosar som snart skall få njuta av sommaren.





Efter det här blev det lite spets kvar, så Alina fick också en ljuvlig sommarklänning, lite stor ännu men kanske den är perfekt nästa år. Nedan några bilder på Alina bland prinsessblommorna som hon själv kallar dem. 




2 kommentarer:

  1. Jättefina klänningar.Tack!
    Jag blev lika överraskad som du när brevet kom.
    Flickorna blir säkert glada.
    Gumor

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket ett brev kan glädja både den som får det och den som skickar det!

    SvaraRadera