tisdag 12 mars 2013

...det tog sin tid

Alinas nyaste "dress"
Skjorta i bomullstyg från Karnaluks
och byxor i randigt velour från Eurokangas


Funderar ni på vad jag gjort annat än åkt sparkstötting (se tidigare inlägg) idag ... Idag har jag äntligen fått färdigt Alinas skjorta/tunika eller klänning som hon själv kallar den. Jag planerade den redan i höstas och klippte till den, men sedan har den bara legat för jag har hela tiden haft något annat jag behövt få klart före...men nu! och så blev det ett par byxor till. Jag känner mig riktigt nöjd och Alina var glad och bestämde sig genast för att de här skall hon ha på sig imorgon till dagis! Få bara se om pappa får rosetten passligt spänd och fint knuten, han påstod åtminstone att de är överkurs för honom ;-)


Lucas på snowboard i den nyplogade backen

Medan jag var inne och sydde de sista sömmarna hittade pojkarna på att de skulle gå ut och åka slalom i vår pulkabacke...och när jag efter en stund gick ut för att se hur det går för dem (Lucas testade snowboard första gången) så fick jag bara höra att det inte går så bra för att det är så mycket snö i backen, men fafa kommer just och plogar för de har ringt till honom... Dagens barn!(...aldrig att jag som barn skulle ha tänkt på att någon skulle ha plogat pulkabacken). Men sagt och gjort, fafa kom och de var ute flera timmar... Tack fafa för det!

1 kommentar:

  1. Vad fina kläder!
    Härligt med slalom på egen backe. Lyx! Ska nog vara traktorplogad backe till det, för våra (och jag också, hihi) har någongång provat här, men det har inte lyckats - vi är dåliga offpistare eller så är backen för plan.

    SvaraRadera